• _

    مزایای زیست محیطی روف گاردن

    روف گاردن برای بهینه‌سازی مصرف انرژی و ایزولاسیون بهتر

    روف گاردن یک گزینه عالی برای پشت بام خانه‌ها و تراس‌های منازل آپارتمانی است که علاوه بر ایزولاسیون بهتر به حفظ دمای مناسب داخل خانه کمک می‌کند.

    روف گاردن، پشت بام منزل شما را به یک فضای سبز زنده تبدیل می‌کند که همه یا بخشی از آن با پوشش گیاهی پوشیده شده‌است.

    در ادامه به بررسی مزایای همه‌جانبه از جمله مزایای زیست محیطی روف گاردن ، متریال مورد استفاده در ساخت آن و هم چنین معرفی دیوارهای سبز و پنل‌های مدولار می‌پردازیم.

    OUR SERVICES
    _

    مزایای زیست محیطی، اجتماعی و بهداشتی روف گاردن

    _
    روف گاردن زیبا

    از مزایای زیست محیطی روف گاردن علاوه بر زیبایی و جذابیت فضای سبز ایجاد شده  می‌توان به کاهش سرما و مدیریت آب ناشی از طوفان اشاره کرد. بهبود کیفیت هوا و عملکرد آن به عنوان عایق صوتی نیز از مزایای دیگر روف گاردن است. بام سبز آلاینده ها را فیلتر می‌کند و  به کیفیت هوای داخل منزل کمک می‌کند. این امر، خطر مشکلات ریوی را به دلیل سطوح پایین دی اکسید کربن کاهش می‌دهد. بام سبز همچنین به کاهش فشار خون و ضربان قلب کمک می‌کند و بهبودی پس از جراحی را سرعت می‌بخشد.

    علاوه بر این، روف گاردن فضای بیشتری را برای امکانات رفاهی مانند مناطق تفریحی و تجاری از جمله زمین‌های بازی، استخرها، تراس‌های رستوران‌ها و … فراهم می‌کند.

    دیوارها و بام‌های سبز همچنین مشاغل بیشتری را در زمینه نگهداری، نصب، طراحی و ساخت ایجاد می‌کنند.

    روف گاردن‌ها اتلاف گرما را در طول زمستان به حداقل می‌رسانند و در طول ماه‌های تابستان از خانه‌ها در برابر نور مستقیم خورشید محافظت می‌کنند و در نتیجه باعث بهینه سازی مصرف انرژی می‌شوند.

    بام‌های سبز همچنین به تنوع زیستی و حفظ حیات‌وحش کمک می‌کنند. آن‌ها زیستگاهی برای انواع گونه‌های گیاهی و پرنده‌های کمیاب ارائه می‌دهند.

    OUR SERVICES
    _

    متریال مورد استفاده در ساخت روف گاردن

    _

    بام‌های سبز دوستدار محیط زیست هستند زیرا از مواد بازیافتی نظیر سنگدانه‌ها و آجرهای خردشده  ساخته شده‌اند. برای ایزولاسیون آن‌ها نیز از چندین لایه از محصولات ژئوسنتتیک شامل ژئوممبران پی وی سی، ژئوتکستایل، زهکش سه بعدی و فیلتر خاک استفاده می‌شود.

    نکته حائز اهمیت بعد از طراحی و ساخت روف گاردن‌، نگهداری مستمر از آن است. باید گیاهانی را انتخاب کرد که در برابر نورخورشید، بادهای شدید، خاک‌های کم‌عمق و خشکی مقاوم باشند. گیاهانی که در علفزارهای خشک، مناطق شنی و صخره‌های سنگی رشد می‌کنند بسیار مناسب هستند. می‌توان از علف‌ها، گیاهان گل‌دار، ساکولنت‌ها و گل‌های وحشی بومی استفاده کرد.

    OUR SERVICES
    _

     دیوار های سبز و پنل‌های مدولار

    _

    دیوارهای سبز هم مانند روف گاردن‌ها انواع مختلفی از جمله متمرکز، نیمه متمرکز، و گسترده دارند. (قبلا در مقاله “روف گاردن چیست؟” به بررسی انواع روف گاردن پرداخته بودیم)

    دیوارهای سبز می‌توانند شامل پوشش گیاهی نظیر گل‌ها، شاخ و برگ‌های مختلف و انواع توت‌ها باشند.

    دیوارهای سبز متمرکز از مواد نمدی ساخته شده‌اند و می‌توانند برای گونه‌های مختلف گیاهی استفاده شوند و نیاز به نگهداری بالایی دارند. دیوارهای سبز نیمه متمرکز از کابل‌هایی ساخته شده‌اند که به عنوان یک سیستم پشتیبانی برای گیاهان بالارونده عمل می‌کنند. دیوارهای نیمه متمرکز و گسترده از حیات وحش حمایت می‌کنند و غذای گونه‌های مختلف را تامین می‌کنند. همچنین برای سایه اندازی در تابستان استفاده می‌شوند.

    پنل‌های مدولار نیز نوع دیگری از دیوارهای سبز هستند که از پوشش گیاهی، محیط رشد، ژئوتکستایل و ظروف پلاستیکی ویژه تشکیل شده‌اند. آن‌ها از طیف گسترده‌ای از گونه‌های گیاهی، از جمله گیاهان خوراکی، گل‌ها، بوته‌ها و سرخس‌ها پشتیبانی می‌کنند. پنل‌های مدولار را می‌توان در مناطقی با آب و هوای قاره‌ای و گرمسیری نصب کرد.این پنل‌ها برای انواع ساختمان‌ ها از خانه‌ها گرفته تا فروشگاه‌ها و ساختمان‌های تجاری و اداری مناسب هستند. 

    در این مقاله با مزایای همه جانبه روف گاردن آشنا شدیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید این مقاله  را مطالعه کنید.

    برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اجرای روف گاردن و خرید متریال مورد نیاز برای زهکشی و ایزولاسیون روف گاردن با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

     

    منبع: www.greenbynumbers.com

    دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت

    تلفن های تماس: 02186111012  و 09121383104 

    با کارشناسان تامین یاران در ارتباط باشید

    ما در 24 ساعت آینده با شما تماس میگیریم

      میانگین امتیازات ۵ از ۵
      از مجموع ۸ رای

      1 دیدگاه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      4 × 5 =