• بام سبز به عنوان عایق گرما، سرما و صدا
    _

    آیا بام سبز اثر عایق دارد؟

    بام سبز، عایق سرما، گرما و صدا

    بام سبز و اثر عایق آن
    _

    اثر تنظیم کننده حرارت بام سبز در تابستان

    یک بام سبز عمدتا اثر تنظیم‌کننده گرما دارد که بیشترین اثر آن در ماه‌های تابستان است. در حالت عادی( بدون وجود بام سبز روی بام ساختمان)، نوسانات قابل توجهی در دمای داخلی ساختمان رخ می‌دهد. در تابستان، سقف گرما را از خورشید جذب می‌کند و این باعث گرم شدن ساختمان می‌شود اما زمانی که یک بام سبز داشته باشیم، پوشش گیاهی بیشتر نور مستقیم خورشید را به جای جذب آن منعکس می‌کند. علاوه بر این، رطوبت موجود در پوشش گیاهی تبخیر می‌شود و به خنک شدن هوای اطراف کمک می‌کند.

    همه‌ی این‌ها تضمین می‌کند که دمای ساختمان کمتر باقی بماند و بنابراین می‌توانید در هزینه‌های انرژی برای تهویه مطبوع صرفه‌جویی کنید.

    _

    اثر تنظیم کننده حرارت بام سبز در زمستان

    اگرچه در زمستان، اثر تنظیم حرارت بام سبزکمتر از تابستان است، با این حال به دلیل ضخیم تر بودن سقف نسبت به سقف معمولی، گرمای بیشتری در فضای داخل خانه می‌ماند. بنابراین می‌توانید در قبوض گرمایشی خود در زمستان نیز صرفه‌جویی کنید.

    بام سبز در شهر
    _

    بام سبز به عنوان عایق صدا: محیط ساکت‌تر در داخل و خارج از منزل

    بام سبز علاوه بر عایق حرارتی، خاصیت عایق صدا نیز دارد. ترکیبی از لایه‌ها و پوشش گیاهی سیستم بام سبز عایق صوتی خوبی را ایجاد می‌کند. امواج صوتی جذب و منعکس می‌شوند. لایه‌های بام سبز فرکانس‌های پایین‌تر را مسدود می‌کنند، در حالی که گیاهان فرکانس‌های بالاتر را جذب می‌کنند. سر و صدای هواپیما و ترافیک و همچنین صدای باران شدید یا طوفان تگرگ را در نظر بگیرید. بام سبز آرامش بیشتری را در دفتر کار شما فراهم می‌کند و محیط دلپذیرتری را در مناطق شهری ارائه می‌دهد.

    بام‌های سبز رزونانس صدا را تا 3 دسی‌بل کاهش می‌دهند و تا 8 دسی‌بل عایق صدا هستند. درجه عایق صدا به ضخامت سازه بام سبز بستگی دارد. بستر و پوشش گیاهی نقش مهمی در درجه عایق صدا دارند. هرچه بستر و پوشش گیاهی ضخیم‌تر باشد، عایق صوتی بهتری خواهد داشت.

    (در سال 2004 تحقیقاتی در فرودگاه فرانکفورت آلمان انجام شد. کاهش نویز 5 دسی بل پس از نصب بام سبز 10 سانتی‌متری اندازه‌گیری شد.)

    بام سبز و اثر جزیره گرمای شهری
    _

    بام سبز و کاهش اثر جزیره گرمایی شهری: دمای کمتر در منطقه

     فقط دفتر کار یا منزل شما نیست که از اثر تنظیم‌کننده گرمای بام سبز شما سود می‌برد. در تابستان به دلیل جذب گرما توسط ساختمان‌ها و جاده‌های داخل شهر، دمای شهر تقریبا 5 تا 7 درجه سانتی‌گراد بیشتر از مناطق روستایی است. ساختمان‌های شهری گرما را جذب کرده و بعدا دوباره آن را ساطع می‌کنند. این پدیده به عنوان اثر جزیره گرمای شهری شناخته می‌شود.

    .بام سبز بیشترین میزان گرما را منعکس می‌کند که منجر به کاهش دمای محیط می‌شود. علاوه بر این، گیاهان هوا را خنک می‌کنند زیرا رطوبت موجود در آن‌ها تبخیر می‌شود

    از آنجایی که بام سبز روشی ایده‌آل برای افزایش میزان فضای سبز و در نتیجه کاهش دمای شهر است، یکی از بهترین راه‌حل‌ها  برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و کاهش اثر جزیره گرمای شهری می‌باشد.

    بام سبز در فضای شهری

    همانطور که تا به این جا خواندیم، بام سبز (روف گاردن) علاوه برمزایای فراوانی که دارد(در این مقاله می‌توانید مزایای زیست محیطی روف گاردن را بخوانید.) ، می تواند به عنوان عایق سرما، گرما و صدا نیز عمل کرده و اثر جزیره گرمای شهری را تا حد مطلوبی کاهش دهد.

    برای تهیه کلیه لایه های مورد نیاز جهت ایزولاسیون بام سبز شامل ژئوممبران پی وی سی، ژئوتکستایل، زهکش سه بعدی و فیلتر خاک و همچنین دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

    دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت

    تلفن های تماس: 02186111012  و  09121383104

    با کارشناسان تامین یاران در ارتباط باشید

    ما در 24 ساعت آینده با شما تماس میگیریم

      میانگین امتیازات ۵ از ۵
      از مجموع ۸ رای

      بدون دیدگاه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *