• _

    سیستم‌های ایزولاسیون و زهکشی بام سبز 

    Green roof insulation and drainage systems

    سیستم‌های ایزولاسیون و زهکشی بام سبز

    استفاده از سیستم‌های ایزولاسیون و زهکشی بام سبز در ساختمان و بام‌ها، نظم و آرامش بیشتری ایجاد می‌کند. در واقع این سیستم‌ها از ایجاد خسارت به محیط جلوگیری و به محیط خدمت می‌کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای دفع سریع و عالی آب جمع شده در بام‌ها سیستم‌های ایزولاسیون و زهکشی بام سبز است. 

    استفاده از این سیستم‌ها در مناطقی که بارش باران زیاد است، انتخاب مناسبی به حساب می‌آید و می‌تواند از خسارت ناشی از باران شدید جلوگیری کند. سیستم‌های ایزولاسیون برای استفاده بهینه از آب جمع شده بر روی بام به کار برده می‌شود. این سیستم‌ها می‌توانند، شامل ورق‌های فلزی، لایه‌های بارانی، مواد شیمیایی و دوربین‌های بازرسی باشند. این نوع سیستم‌ها بر اساس مواد و تکنولوژی که دارند به ساختمان و بام زندگی طولانی‌تر و مفیدتری می‌دهند. برای ایجاد زیبایی در پشت‌بام، جلوگیری از تجمع آب و جلوگیری از آلودگی زیست محیطی استفاده از سیستم‌ زهکشی بام سبز بهترین روش است. در این مقاله از مجموعه تامین یاران به بررسی مزایا سیستم‌های ایزولاسیون و زهکشی بام سبز پرداخته‌ایم. 

    _

    مزایا و معایب سیستم‌های ایزولاسیون و زهکشی بام سبز

    با بهره‌گیری از سیستم زهکشی بام سبز که از شبکه‌های فلزی، بنادر باران و سیستم تصفیه آب تشکیل شده است، تمام آب‌های جمع شده روی پشت‌بام به سمت سیستم‌های آبیاری، خنک‌‌کننده‌های آشپزخانه و حتی حوضچه‌های نمدی هدایت می‌شوند. این دو سیستم مزایا و معایب خاص خود را دارند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

    • سیستم ایزولاسیون برای حفظ بام می‌تواند برای ساختمان هزینه‌های زیادی ایجاد کند. 
    • از آب جمع‌شده بر روی پشت‌بام استفاده بهینه می‌شود.
    • برای جلوگیری از تجمع آب بر روی بام استفاده از یک سیستم زهکشی بام سبز هزینه‌های زیادی به همراه دارد. 

    بنابراین با توجه به نیازهای ساختمان باید بهترین روش و سیستم‌ها را انتخاب کنید. مجموعه تا‌مین یاران تامین کننده و تولید‌کننده ژئوممبران و محصولات خانواده ژئوسنتتیک، ژئوتکستایل، واتراستاپ، ژئودرین، پلی‌اتیلن و ژئوممبران پی‌ وی‌ سی است. شما می‌توانید انواع محصولات نامبرده را با بهترین کیفیت و قیمت از مجموعه تامین یاران تهیه نمایید.

    _

    نکات مهم برای استفاده از سیستم‌های ایزولاسیون و زهکشی بام سبز

    برای اجرای سیستم‌های ایزولاسیون و زهکشی بام سبز، حفظ نظم بسیار مهم است و باید فعالیت‌های بازرسی به خوبی در اجرای این دو سیستم انجام شود تا مشکلاتی که خطرساز هستند، محیط زیست و بهداشت مهمانان را تهدید نکنند. برای افزایش عملکرد سطح بالای پشت‌بام و ساختمان باید از مواد و تجهیزات باکیفیت استفاده شود. 

    با استفاده از سیستم‌های زهکشی و شبکه‌های تصفیه آب از تراکم خاک جلوگیری کنید. استفاده از سیستم زهکشی بام سبز با روش‌های نوین باعث می‌شود، هزینه‌های منابع طبیعی کاهش پیدا کند. موارد زیر به کیفیت بالای استفاده از سیستم‌های ایزولاسیون و سیستم‌های زهکشی بام سبز کمک می‌کنند:

    • تمیزی هر پیش‌بینی 
    • کنترل پیشرفت فناوری سایت 
    • نصب هنر و نوآوری 

    برای ایجاد بازدهی بیشتر در سیستم‌های زهکشی و سیستم‌های ایزولاسیون بام موارد زیر موثر هستند:

    • بازرسی دوربین 
    • تعمیرات 
    • بهره‌برداری‌ها 
    • اصلاحات 

    در تمام مراحل رسیدگی صرف هزینه‌های دوراندار کردن آب باید از کیفیت عملکرد، حفاظت، هزینه‌های ذخیره‌سازی و آبگیر کانال پشتیبانی کنید تا ریسک‌های ناشی از برخورد با آب کاهش پیدا کند.

    بیشتر بخوانید: روف گاردن چیست؟ 

    _

    6 نکته مهم در مورد ایزولاسیون و زهکشی بام سبز roof garden

    یکی از روش‌ها برای سبز‌سازی شهری و جلوگیری از گرما جزیره‌ای استفاده از روش زهکشی بام سبز است که باید با سیستم ایزولاسیون و زهکشی بام سبز انجام شود. 

    ایزولاسیون بام سبز 

    استفاده از نوعی عایق ترمال برای کاهش حرارتی به روی ساختمان یکی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد بام سبز است. عایق‌های فریم مانند ورق معدنی، کفوالت، پلی‌استایرن، فایبرگلاس قابل حذف و عایق‌های فوق لایه مانند فایبرگلاس، خاکستر، پنبه، مغز و چوب از عایق‌های ترمال هستند.  

    جنس کربن پایه در ایزولاسیون 

    ایزولاسیون با جنس کربن پایه (سیاه‌کربن) تورم استخوان ساختمان را در جای خود نگه می‌دارد و دما را تثبیت می‌کند. استفاده از کربن پایه در ساختمان باعث کاهش هزینه‌های انرژی می‌شود. 

    نحوه ایجاد زهکشی بام سبز 

    کفشک‌های زهکشی و کانال‌های  رهایی آب برای ایجاد زهکشی مناسب بسیار مهم است. 

    شیب بام سبز 

    برای جلوگیری از نفوذ آب و هر گونه آب‌گریزی بام سبز با شیب صحیح یکی از نکات مهم است که برای زهکشی بام سبز باید انجام شود. 

    نوع خاک بام سبز 

    خاک بام سبز باید توانایی ذخیره‌سازی آب را داشته باشد و به مواد شیمیایی، هوا و آب مقاوم باشد. خاک بام سبز بخش مخلوط و غیرقابل فشار دارد.

    ادوات زهکشی بام سبز 

    از ادوات زهکشی مناسب برای ایجاد یک سیستم زهکشی مناسب باید استفاده کرد. 

    دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت

    تلفن های تماس: 02186111012  و  09121383104

    با کارشناسان تامین یاران در ارتباط باشید

    ما در 24 ساعت آینده با شما تماس میگیریم

      _

      عایق رطوبتی بام سبز

      برای این که از لایه‌های بالایی بام سبز، رطوبت روی سقف نفوذ پیدا نکند باید سقف عایق‌بندی شود. با هر نوع عایق رطوبتی، بام‌ سبز را می‌توان اجرا کرد. در انتخاب عایق برای اجرای بام سبز باید به موارد زیر توجه کرد:

      • مسائل زیست محیطی 
      • طول عمر عایق 
      • هزینه اجرا 

      از ورق ژئوممبران pvc  برای عایق‌کاری سطح بام می‌توان استفاده کرد. مزایای ورق ژئوممبران pvc  شامل گزینه‌های زیر می‌شوند: 

      • خاصیت اشتعال پایین (خود خاموش شونده)
      • قابلیت جوش‌کاری بسیار بالا 
      • مقاومت بسیار خوب در برابر نفوذپذیری 
      • مقاومت در برابر سایش 
      • استحکام برش و ازدیاد طول عالی 
      • سهولت در شکل‌گیری 
      • پایداری در برابر شرایط محیطی 

       مجموعه تامین یاران ورق‌های ژئوممبران را با بهترین کیفیت تولید و با مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان سراسر کشور می‌گذارد. اگر برای اجرای بام سبز از عایق ژئوممبران می‌خواهید، استفاده کنید کافی است با مجموعه ما ارتباط بگیرید و سفارش خود را انجام دهید.

      برای ایجاد نظم و آرامش در پشت‌بام و جلوگیری از جمع شدن آب باران بر روی بام از سیستم‌های ایزولاسیون و زهکشی بام سبز استفاده می‌شود. اجرای این دو سیستم‌ هزینه‌های زیادی را بر روی دوش شما می‌اندازد؛ ولی به استفاده بهینه از آب جمع شده روی بام کمک می‌کنند. با بهره‌گیری از سیستم زهکشی بام سبز می‌توان آب جمع شده روی بام را به سمت خنک‌کننده‌های آشپزخانه، سیستم‌های آبیاری و حتی حوضچه‌های نمدی هدایت کرد. استفاده از سیستم زهکشی بام سبز در مناطقی که بارش باران شدید است، بسیار مهم خواهد بود. 

      ایزولاسیون بام سبز، جنس کربن پایه در ایزولاسیون، نحوه ایجاد زهکشی بام سبز، نوع خاک بام سبز و شیب بام سبز از نکات مهم در مورد سیستم‌های ایزولاسیون و زهکشی بام سبز هستند. برای اجرای بام سبز باید از عایق رطوبتی استفاده شود. یکی از مهم‌ترین عایق‌ها که در این مورد می‌توان به کار برد، ورق ژئوممبران است. 

       

      برای استعلام قیمت ژئوممبران کافیست با کارشناسان تامین یاران تماس بگیرید.

      میانگین امتیازات ۵ از ۵
      از مجموع ۲ رای

      بدون دیدگاه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *