• تامین یاران، یار و بازوی تامین پیمانکاران
    _

    انواع پلیمر

    انواع پلیمر های مصنوعی ساخت دست بشر که اکثریت مطلق مواد پلیمری را تشکیل می دهند ( پلاستیک ها، لاستیک ها، چسب ها، رنگ ها، فوم ها، کامپوزیت ها) پلیمرهای بازیابی شده که منشاء طبیعی داشته و برخی عوامل روی آن استخلاف شده اند نظیر نیترات سلولز ، الیاف …

    پلاستیک:

    پلاستیک ها موادی هستند مصنوعی ، که از ملکول های بزرگ و سنگین تشکیل شده اند و می توان آنها را تحت فشار و حرارت قالب گیری نمود,,خصوصیت دیگر پلاستیک این است که برخلاف لاستیکها در برابر نیروی وارده مقاومت نشان می دهد.

    لاستیک:

    یک لاستیک در مقابل نیروی کم تغییر شکل زیادی داده و حداقل تا ۳۰۰% طول آن در دمای محیط افزایش می یابد و زمانی که تنش قطع می گردد، لاستیک به حالت اولیه خود بر می گردد.

    کامپوزیت:

     کامپوزیت ها موادی هستند که از دو سازنده کاملاً متفاوت از نظر خوّاص مکانیکی ، همچنین کامپوزیت ها با درصدهای وزنی بالا تشکیل شده اند که در نهایت موجب بهبود و ارتقاء خواص محصول می شوند .

    هدف از ساخت کامپوزیت ها تقویت فاز ضعیف (مثل پلی استر) و تبدیل آن به یک ماده مرکب مستحکم (مانند فایبرگلاس) با استفاده از یک تقویت کننده مکانیکی (الیاف شیشه) است .

    رنگ:

    رنگ ها موادی پوشش دهنده هستند که نقش تزئین و حفاظت از سطح قطعه را بعهده دارند.

    پوشش های آلی عموماً از اختلاط چهار جزء مهم رزین، رنگدانه، حلاّل و مواد افزودنی بدست می آیند.

    در صنعت رنگ سازی اساس کار پخش رنگدانه در رزین می باشد، ذرات رنگدانه بایستی به صورت یکنواخت در محیط پخش شوند.

    پایه اصلی پوشش آلی را رزین تشکیل می دهد، انتخاب نوع پوشش از روی نوع رزین انجام می پذیرد. رزین وظایف عمده ای را بعهده دارد، ایجاد فیلم روی سطح مورد نظر از وظایف اصلی رزین است، رزین بوسیله این خاصیت قادر خواهد بود سطح زیرین را از محیط اطراف جدا کند.

    معمولاً رزین به صورت مایع روی سطح پهن شده و با انجام یک یا چند واکنش پلیمریزاسیون جامد می شود. با اینکه رزین مایع خود ساختمان پلیمری دارد ولی سطح پلیمریزه شده و جرم ملکولی آن بالاتر می رود.

    مهمترین رزین ها عبارتند از :

    رزین های پلی استر، رزین های پلی اتر، رزین های پلی اورتان ، رزین های پلی وینیلی، رزین های اکریلیک .

    رنگدانه ها :

    رنگدانه ها ذرّات جامدی هستند که برای بوجود آوردن خصوصیات معینی در رنگ پراکنده می شوند. خصوصیات رنگدانه ها عبارتند از : رنگ ظاهری ، پوشانندگی ، دوام ، استحکام مکانیکی و محافظت از سطوح فلزی در برابر خوردگی.

    چسب:

    به هر ماده معدنی یا عالی که قادر باشد مواد دیگر را از طریق سطح آن ها به هم اتصال دهد چسب می گویند.

    فوم:

    فوم ها موادی جامدی هستند که توسط یک گاز منبسط شده و حاوی تعداد بسیار زیادی حفره ( Cell) با شکل و اندازه یکسان می باشند .
    فوم ها ی پلیمری را به صور مختلف طبقه بندی می کنند ، یکی از مهمترین این دسته بندی ها بر مبنای دمای عبور شیشه ای (Tg 1 ) استوار گشته است :
    الف : فوم های نرم و انعطاف پذیر ب : فوم های سخت
    از خصوصیت مهم فوم ها عایق صدا و الکتریسیته بودن و ضربه وهمچنین سبکی زیاد آن است.

    الیاف:

    الیاف ها در صنعت نساجی استفاده می شوند.از نظر خصوصیت مکانیکی الیاف ها بر خلاف لاستیکها در برابر نیرو طولش افزوده نمی گردد. همچنین الیاف ها قابلیت بلوری شدن هم دارد.

    منبع : پلیمر سبز

    دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت

    تلفن های تماس: 02186111012  و  09902979290

    با کارشناسان تامین یاران در ارتباط باشید

    ما در 24 ساعت آینده با شما تماس میگیریم

      میانگین امتیازات ۵ از ۵
      از مجموع ۱ رای

      بدون دیدگاه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *